Kontorindretning på den nemme måde

Kontorindretning inspiration


Den rigtige kontorindretning skaber et miljø, som løfter arbejdsglæden og giver de bedste rammer for en produktiv og behagelig arbejdsdag.

Styrk dit brand med en gennemtænkt, moderne og inspirerende kontorindretning


En tydelig etableret brand identitet har en stor betydning for at tiltrække nye kunder, talentfulde medarbejdere og ikke mindst fastholde medarbejderne. Det gælder ikke kun om at være til stede med sit logo og farver på hjemmesiden, visitkort og brochurer. Men det gælder i høj grad om at inkorporere det i hele organisationen og virksomhedens kontorindretning.

Indretning til erhverv
Kontorindretning med lyse farver
Kontorindretnig inspiration
Aktivitetsbaseret kontorindretning
previous arrow
next arrow


En arbejdsplads eller et kontormiljø i en virksomhed fortæller en del om virksomhedens organisation. Fx hvem de er og hvad de står for. Når dine kunder er på besøg i virksomheden fungerer indretningen som et udstillingsvindue. Dine kunder skal slet ikke være i tvivl om, hvem I er som virksomhed. En kontorindretning til erhverv skal samtidig også kunne leve op til medarbejdernes krav, hvor det skal bidrage til en følelse af velvære og en stærk virksomhedskultur.

3 forslag til hvordan du kan styrke virksomhedens brand gennem kontorindretning


1. Skab en indbydende stemning og ensartet stil på kontoret

Har I en brandmanual for, hvordan jeres udtryk skal være på fx hjemmesiden? Så kan du tage udgangspunkt i den, når du skal hente noget kontor inspiration. Her vil du typisk kunne finde logofarven og det farveskema, der er til tilgængelig. Ved at bruge de samme farver og elementer, så opnår du et mere ensartet og genkendeligt udtryk i jeres erhvervsmøbler. Er I en virksomhed, der går højt op i bæredygtighed, så vil det være mest naturligt at bruge naturens farveskala som fx blå, grøn og brun. Her behøver I ikke at begrænse jer til farver for at skabe det rette udtryk, men I kan tilføje struktur i form at naturmaterialer og planter.

Hvis I er et kreativt bureau, der måske arbejder med at designe hjemmesider og grafiske løsninger, så kan I vælge det lidt mere modige pangfarver til jeres kontorindretning. Sørg for at skabe arbejdsområder, der summer af kreativitet og giver plads til den enkelte til at udfolde sig med sine idéer. Her kan der fx være papir, blyanter eller et whiteboard klar til, når idéer opstår. Eller du k skabe et behageligt og uformelt område med bløde sofaer, hvor det gier ro og plads til de kreative tanker - væk fra skrivebordet.

2. Skab en attraktiv kontorindretning, der fremmer medarbejdernes velvære

Dine medarbejdere er vigtige for virksomhedens udvikling og fremtid. Og derfor bør du også indtænke jeres behov og ønsker ind i virksomhedens kontorindretning. Hvilke aktiviteter fylder allermest i virksomheden? Er det møderne, de store projekter der kræver sparring og samarbejde eller er det de opgaver, der kræver koncentration? Det er vigtigt at have et godt overblik over alle aktiviteter i huset for at kunne træffen den rigtige beslutning ift. valg af kontormøbler og indretningsløsning. Har I rigtige mange forskellige typer aktiviteter, kan det måske være en fordel I at investere i fleksible møbler, der er nemme at flytte rundt efter behov. Fx kan du få møbler på hjul eller klapborde, der kan klappes sammen, så de ikke fylder så meget, når I ikke skal bruge dem. Her handler det om at tilpasse indretningen efter den pågældende aktivitet. Der findes utrolige mange muligheder, når det kommer til at lave en fleksibel indretningsløsning.

3. Kontorindretning der skaber værdi for medarbejderen

En moderne kontorindretning er noget helt andet end den var dengang. I dag er selve indretning af kontoret blevet en konkurrenceparameter, der skal kunne tiltrække talentulde medarbejdere og samtidig også kunne fastholde de dygtige medarbejdere. Det er ikke nok bare at indrette kontoret med de nødvendige kontormøbler. Det handler om at se virksomhedens indretning i det helt store perspektiv. Nogle virksomheder har afskaffet de faste pladser, da der var mange tommer pladser, når halvdelen af kontoret arbejdede hjemmefra. Det frigør en masse plads til at indrette kontoret anderledes. Fx kan du skabe små øer af loungeområder med bløde sofaer og loungestole, hvor der er mulighed for at mødes uformelt, brainstorme eller arbejde i nogle andre inspirerende omgivelser end lige ved skrivebordet.


Kontorindretning med fokus på bæredygtighed


Bæredygtighed er et emne, der vinder større og større indpas i vores hverdag, og det afspejles også i indretning af kontor og vores kunders ønsker. Når vi taler om bæredygtighed, handler det selvfølgelig i høj grad om bæredygtige materialer uden skadelige kemikalier, men det handler også om kvalitet og levetiden af materialerne.

Bæredygtig kontorindretning hos Kontormøbler.dk

Kontormøbler af høj kvalitet holder længere, og dermed er du medvirkende til at mindske spild og sætte en stopper for brug og smid væk-kulturen. Desuden har vi et stort udvalg af danske kontormøbler produceret i Danmark, hvilket sparer transport og sikrer gennemsigtighed i hele produktionskæden. Vi kigger også gerne på jeres eksisterende møbler, og se om levetiden kan forlænges. Fx kan man udskifte bordpladen på jeres nuværende hæve-sænkebord, hvis I ønsker at beholde det nuværende stel.

Få hjælp til indretning af kontor og kantine

Kontorindretning med ergonomi i højsædet


Den optimale kontorindretning rammer virksomhedens nerve i design og udtryk, men den er også funktionel og ergonomisk. Netop ergonomi er en af vores mærkesager og en del af indretningen, som vi aldrig ser bort fra. En ergonomisk arbejdsplads er tilpasset den enkeltes behov, muligheder og begrænsninger - det giver bedre trivsel på arbejdspladsen, sundere medarbejdere og potentielt færre sygedage.

Kontorindretning med fokus på ergonomi

Farver og materialers betydning for kontorindretning


Forskellige farver påvirker vores humør på forskellige måder - og de påvirker også, hvordan din virksomhed opfattes af medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere. Er du til fuld fart på farverne, eller er stilen mere afdæmpet og eksklusiv? Skal indretningen udstråle kreativitet eller eksklusivitet? De rigtige farver kan gøre den lille forskel og sætte den sidste prik over i’et. Mange borde kan fås med linoleumbordplader i alskens farver - det kan også være en lampe eller et tæppe, der afrunder indretningen og får det hele til at hænge sammen.

På samme måde kan du opnå helt forskellige udtryk alt efter dine materialevalg. Venteområdet kan både forsynes med eksklusive lædersofaer og bløde, farvestrålende lænestole. Og hvad med kantinestole og -borde, skal de ikke være lette at vedligeholde og holde rene? Materialerne har både en æstetisk og praktisk funktion, og vi hjælper dig med at forene de to.

Ønsker du en komplet, farvekoordineret indretning? Så har vi udarbejdet et indretningsforslag, som du kan tage udgangspunkt i her.

Indretning af kantine

Lys og akustik er vigtigt for kontorindretningen


Ergonomi er én af faktorerne, der påvirker vores trivsel på arbejdspladsen. Lys og lyd er faktorer, der også spiller ind, når vi taler om arbejdsglæde, motivation og meget andet. Derfor har vi altid øje for den rigtige belysning - vi hjælper med at finde de rigtige lyskilder og få dem placeret det helt rigtige sted. Skærmarbejde stiller f.eks. særlige krav til belysningen for at undgå genskær og forstyrrelser.

Et behageligt lydbillede er alfa og omega for koncentrationsmuligheder og for et behageligt arbejdsmiljø i det hele taget. Det ved vi, og derfor kan vi også præsentere dig for en lang række muligheder for at forbedre akustikken. Det kan være alt lige fra sofaer med høj ryg til lydabsorberende skærmvægge og opslagstavler. Én ting er i hvert fald sikker - lydoptimering kan sagtens være både praktisk og dekorativ.

Se alle vores lydabsoberende skærmvægge her.

Kom sikkert i mål med en moderne kontorindretning


Hos Kontormøbler.dk har vi indrettet adskillige kontorløsninger, men vi ved også at to løsninger ikke er ens - og det skal de heller ikke være. For os er der ikke noget, der hedder rutineløsninger. Vi trækker på vores store erfaring fra mange andre opgaver, men hver eneste indretning er ny og spændende for os, og resultatet bliver til i tæt samspil med dig. Det sikrer dig en unik indretning, som lever op til dine forvetninger - og som ikke nødvendigvis ligner alle de andre.

Book et møde i et af vores showrooms eller få besøg af vores indretningskonsulent i din virksomhed.

Sne og Sno

"Hos SNE & SNÖ Skirejser skulle vi bruge flere nye hæve-sænkeborde. Vi kontaktede Kontormøbler.dk og indretningskonsulenten gav os en god og seriøs rådgivning om de forskellige valgmuligheder. Efter flere gode dialoger valgte vi at købe borde fra den danske producent Dencon. Vi har følt os rigtig godt rådgivet og serviceret igennem hele forløbet og kan helt klar anbefale andre at samarbejde med Kontormøbler.dk."
 
Glen Retz, direktør for SNE & SNÖ A/S

"Hos SNE & SNÖ Skirejser skulle vi bruge flere nye hæve-sænkeborde. Vi kontaktede Kontormøbler.dk og indretningskonsulenten gav os en god og seriøs rådgivning om de forskellige valgmuligheder. Efter flere gode dialoger valgte vi at købe borde fra den danske producent Dencon. Vi har følt os rigtig godt rådgivet og serviceret igennem hele forløbet og kan helt klar anbefale andre at samarbejde med Kontormøbler.dk."
 
Glen Retz, direktør for SNE & SNÖ A/S

"Vi har følt os rigtig godt rådgivet og serviceret igennem hele forløbet og kan helt klar anbefale andre at samarbejde med Kontormøbler.dk."
 
Glen Retz, direktør for SNE & SNÖ A/S

Valeur

"Det har været en rigtig god oplevelse at handle med Kontormøbler.dk!
Jeg fik ærlig rådgivning ud fra mine behov - jeg følte vi fik præcis det, vi havde behov for.
 
Vi skulle bruge, for os, en større mængde borde og stole. Kontormøbler.dk var hurtige og præcise med leveringen. Vi fik også samling af møbler med, som blev leveret og samlet præcist som aftalt. Inden ordreafgivelsen besøgte jeg også deres showroom, hvor jeg fik god fremvisning af møblerne og vist alternativer, med gode faglige begrundelser for de forskellige valgmuligheder. Virkelig god service - også når priserne samtidig er i bund. Anbefalinger herfra."
 
Jan B. Olsen, BI & Platform specialist hos Valeur

"Det har været en rigtig god oplevelse at handle med Kontormøbler.dk!
Jeg fik ærlig rådgivning ud fra mine behov - jeg følte vi fik præcis det, vi havde behov for. Vi skulle bruge, for os, en større mængde borde og stole. Kontormøbler.dk var hurtige og præcise med leveringen. Vi fik også samling af møbler med, som blev leveret og samlet præcist som aftalt. Inden ordreafgivelsen besøgte jeg også deres showroom, hvor jeg fik god fremvisning af møblerne og vist alternativer, med gode faglige begrundelser for de forskellige valgmuligheder. Virkelig god service - også når priserne samtidig er i bund. Anbefalinger herfra."
 
Jan B. Olsen, BI & Platform specialist hos Valeur

"Det har været en rigtig god oplevelse at handle med Kontormøbler.dk! Jeg fik ærlig rådgivning ud fra mine behov - jeg følte vi fik præcis det, vi havde behov for. Vi skulle bruge, for os, en større mængde borde og stole. Kontormøbler.dk var hurtige og præcise med leveringen."
 
Jan B. Olsen, BI & Platform specialist hos Valeur

BUPL

“Vi følte, at vi blev vejledt og rådgivet helt perfekt og professionelt. Tidsfristerne OG priserne blev overholdt til stor tilfredshed hos os. Vi vil helt klart anbefale KontorMøbler.dk, da vi har fået en rigtig god vejledning, også over ting, der fra vores side ikke helt var gennemtænkt. Priserne er konkurrencedygtige og møblerne lever fuldt ud op til vores forventninger. Desuden var Tina en rigtig god sparringspartner og et meget behageligt selskab.”
 
Lene Adimsen, sekretær hos BUPL Nordjylland

“Vi følte, at vi blev vejledt og rådgivet helt perfekt og professionelt. Tidsfristerne OG priserne blev overholdt til stor tilfredshed hos os. Vi vil helt klart anbefale KontorMøbler.dk, da vi har fået en rigtig god vejledning, også over ting, der fra vores side ikke helt var gennemtænkt. Priserne er konkurrencedygtige og møblerne lever fuldt ud op til vores forventninger. Desuden var Tina en rigtig god sparringspartner og et meget behageligt selskab.”
 
Lene Adimsen, sekretær hos BUPL Nordjylland

“Vi følte, at vi blev vejledt og rådgivet helt perfekt og professionelt. Tidsfristerne OG priserne blev overholdt til stor tilfredshed hos os."
 
Lene Adimsen, sekretær hos BUPL Nordjylland

Fiil & Fiil Boligindretning

"Vores kunde er meget tilfreds med de fine skriveborde.
De er super flotte, og vi sætter stor pis på servicen fra jer"
 
Anne-Mette Fiil, indretningsarkitekt og indehaver af Fiil & Fiil Boligindretning

"Vores kunde er meget tilfreds med de fine skriveborde.
De er super flotte, og vi sætter stor pis på servicen fra jer"
 
Anne-Mette Fiil, indretningsarkitekt og indehaver af Fiil & Fiil Boligindretning

"Vores kunde er meget tilfreds med de fine skriveborde.
De er super flotte, og vi sætter stor pis på servicen fra jer"
 
Anne-Mette Fiil, indretningsarkitekt og
indehaver af Fiil & Fiil Boligindretning

NFM Gulve

"Super god rådgivning og service.
Hurtig levering af vores nye lækre kontor- og konferencelokaler"
 
Mikkel Andersen fra NFM Gulve A/S

"Super god rådgivning og service.
Hurtig levering af vores nye lækre kontor- og konferencelokaler"
 
Mikkel Andersen fra NFM Gulve A/S

"Super god rådgivning og service.
Hurtig levering af vores nye lækre kontor- og konferencelokaler"
 
Mikkel Andersen fra NFM Gulve A/S

Amu Nordjylland

"Jeg havde en rigtig god oplevelse med deres personale fra Aalborg. Personalet var serviceminded og var til stor hjælp med idéer og indretning. Jeg vil gerne anbefale Kontormøbler.dk pga. deres service og prismatch ift. andre leverandører."
 
Merete, direktionssekretær hos Amu Nordjylland

"Jeg havde en rigtig god oplevelse med deres personale fra Aalborg. Personalet var serviceminded og var til stor hjælp med idéer og indretning. Jeg vil gerne anbefale Kontormøbler.dk pga. deres service og prismatch ift. andre leverandører."
 
Merete, direktionssekretær hos Amu Nordjylland

"Jeg havde en rigtig god oplevelse med deres personale fra Aalborg. Personalet var serviceminded og var til stor hjælp med idéer og indretning."
 
Merete, direktionssekretær hos Amu Nordjylland

previous arrow
next arrow